Snart är studietiden över

Idag har jag försökt att plugga, men det ville liksom inte..fick ingen ro, så jag gör det i morgon istället. På tisdag är dagen med stort D. Då ska jag och min studiekamrat försvara vår C-uppsats och opponera på en annan students c-uppsats. Antagligen kommer vi få lite kommentarer om ändringar för det får alla mer eller mindre. När vi gjort dessa ändringar och skickat in den "klara" c-uppsatsen tar det ca 3 veckor innan den blir godkänd och sen får jag min socionomexamen och sen är jag klar med min studier!! YIPPIE! Hoppas jag har något arbete till dess och slipper stå arbetslös.. Men jag söker alla arbeten som finns inom min inriktning, men man vet ju aldrig och det gör mig lite nervös.. Jag längtar så mycket till att kunna sätta igång med livet på ett helt annat sätt än nu.. Och det vore ju toppen om jag fick ett jobb som jag tycker är intressant också! Det känns lite konstigt att sluta studera för det har jag gjort under så många år, så det blir som en helt ny värld. Spännande men samtidigt skrämmande...

Nu måste jag gå ut med vovsingen. Det känns ju inte värst kul i den här kylan. Fast idag var det "bara" 18 grader så man kanske inte ska klaga. När vi var ut tidigare idag tog det mig ungefär 2 timmar innan jag slutade huttra. Jag är ju så fryssen annars och den här kylan gör mig tokig. Spelar ingen roll hur varma kläder jag har på mig. För börjar jag frysa om kinderna så sprider det sig till hela kroppen och vips så är jag helt nedkyld. Men ut ska jag för hon behöver ju få frisk luft och "gå på toaletten" =).

Här solar hon sig i gräset hos mina päron

Lite sommarkänsla ger det här kortet på vårt äslkade busfrö Wilma.
Hon ligger och solar i gräset hemma hos mina föräldrar som den slöhög hon ibland kan vara.
Jag längtar efter sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0